TEAM VAN DE WEEK JO9-1

Nieuws afbeelding 8-4-2024

Graag zetten we deze week het team ‘Jongens Onder 9’ van HVM in de spotlight. Maar misschien is ‘Toekomstig Heren 1’ een betere omschrijving. Want in dit team schuilt veel potentieel gezien de gedrevenheid en spelniveau dat tijdens de wedstrijden getoond wordt.

Eerst even de spelers voorstellen: Hugo, Jake, Kaj, Marnix, Taeke, Thomas, Senn, Stijn en Yme. Twee keer per week wordt er getraind. En tijdens die trainingen proberen Sophie en Marit in de rol van trainer/coach deze mannen de trucs en tactieken van het edele hockeyspel bij te brengen. De resultaten mogen er zijn. Vorig seizoen, op het kleine veld met vier doeltjes, werden al veel wedstrijden met fraaie cijfers gewonnen. En ook dit seizoen gaat het best goed. Al moeten we wel vaststellen dat de tegenstanders inmiddels ook beter zijn geworden in hun spel. Dus de winst is niet altijd meer vanzelfsprekend. Er moet hard gewerkt en samengewerkt worden tussen de lijnen. Mooi om te zien dat daarin een stijgende lijn goed waarneembaar is.

De tegenstanders die deze periode op het affiche staan zijn: Alliance, Bloemendaal, FIT en Pinoké. We spelen dit seizoen met 6 spelers op het kwart-veld, met ieder team één doel en keeper. HVM JO-9 kent de ongekende luxe dat er twee jongens zijn die graag willen keepen en dat ook nog eens niet onverdienstelijk doen.

De meest recente wedstrijd was op zaterdag 6 april op ons eigen waterveld 1A, dus goed in het zicht van de enthousiatste ouders aan de zijlijn. Notabene een match tegen FIT;  een team dat ons bij een eerdere uitwedstrijd wist te verslaan. Een goede reden voor revanche. Dat is gelukt. Al na enkele minuten stond HVM met 2-0 voor, bij rust was het al 5-0. De tegenspelers bleven echter goed hun best doen om het scoreverloop te kantelen. In de tweede helft (er wordt tweemaal 25 minuten gespeeld) werd er vijf keer gescoord: twee doelpunten voor HVM en drie stuks voor FIT zodat bij het eindsignaal 7-3 op het scoreboord prijkte. Spijtig genoeg wordt er bij JO-9 nog niet met ranglijsten gewerkt. Want volgens de bond is spelplezier belangrijker dan winnen. Maar bij deze jongens is inmiddels de drang om te winnen en de beste te willen zijn al duidelijk aanwezig. Dus dat belooft wat voor het volgende seizoen.

Hopelijk weet de Technische Commissie van HVM deze jonge groei-diamant van JO-9 verder te polijsten zodat we nu al met recht kunnen spreken van ‘Toekomstig Heren 1’.