Verslagen

Team van de week JO16-1

Nieuws afbeelding 16-10-2023
De afgelopen week werd over weinig anders gesproken. De wedstrijd tegen AthenA JO16-5 zou de beslissing in onze competitie brengen. Volgens de stand zou dit de meest lastige wedstrijd van allemaal gaan worden. Net als wij had AthenA alle eerdere wedstrijden gewonnen. Alleen qua doelsaldo stonden wij er beter voor. De nummer 1 tegen de nummer 2 als laatste competitiewedstrijd…? Daar ga je voor zitten!!

Blessures, vakanties en honderd-en-één problemen met inval mogelijkheden zorgden de laatste dagen voor kopzorgen. Even leek het er op dat we met slechts 9 spelers deze wedstrijd konden gaan spelen. De vrijdagtraining stond daarom in het teken van "spelen in ondertal” situaties. Gelukkig werden vakanties uitgesteld en lukte het met 12 man aan de start van deze kraker te staan.

HVM begon sterk aan de wedstrijd. Jim kon alleen het 1e kwart meespelen. Daarna moest hij racen om zijn vlucht te halen. Mede dankzij zijn harde werken stond er na het eerste kwart een 3-1 voorsprong op het scorebord. Met 11 spelers, zonder wissels, wist HVM in kwart 2 de score uit te bouwen naar 6-2.

Onverwachte hulp kreeg HVM van een ambitieuze rivierkreeft die de AthenA keeper wist af te leiden. Na heldhaftig ingrijpen van de scheidsrechter kon deze dreiging worden weggenomen. De beelden spreken voor zich.

In het 3e kwart namen de boys een beetje gas terug. Zonder wissels spelen is pittig. Met een 7-2 stand kon aan het laatste kwart worden begonnen. Het uitroepteken van de voorcompetitie werd met nog eens 4 goals dik gedrukt geschreven. Het scorebord kon de 11-2 eindstand niet aan en bleef steken op 9.

Natuurlijk waren er vandaag uitblinkers op het veld. Thijmen en Gies speelden de pannen van het dak. Koen en Thom-Bas waren doeltreffend on fire. Lucas was een kleerkast in het doel. Maar, zij konden alleen uitblinken door de inzet van alle spelers om hen heen.

Foto’s van de wedstrijd vind je op onze Instagram pagina hvm_qui_vive_jo16_1.

Na de wedstrijd konden de flessen in het clubhuis worden ontkurkt en de kon de winst in de voorcompetitie worden gevierd. Vier wedstrijden, 12 punten, 30 maal gescoord en 3 tegen.

Het is geweldig dat de unieke HVM / Qui Vive samenwerking direct tot dit hoogst haalbare resultaat heeft geleid! Dank daarvoor aan TC’s van beide clubs. Zonder hen hadden deze jongens geen competitie hockey kunnen spelen. En dank aan trainers & coaches van beide clubs die dit team elke week laten groeien.