Heren en Dames 1

D1 Silvercup 3e ronde

Nieuws afbeelding 28-10-2022

Opnieuw winst in de Silver Cup door de dames van Mijdrecht

Afgelopen vrijdag was het alweer tijd voor de derde ronde van de Silver Cup voor de dames van Mijdrecht. De vorige ronde tegen Abcoude eindigde in een 1-1 gelijkspel en werd vervolgens gewonnen met de shoot- outs. Deze wedstrijd werd gespeeld op de club van Abcoude, maar de vierde ronde mocht HVM gelukkig op eigen veld tegen Spandersbosch spelen.

De tegenstanders uit Hilversum waren geen onbekenden, want tijdens de allereerste competitiewedstrijd van dit seizoen werd er al met 1-0 van hen gewonnen. Maar ook deze wedstrijd was HVM weer gebrand om te winnen.

Om 20.30 uur ging het fluitsignaal, waarna de dames, maar ook de supporters met trommels en al vol goede moed aan de wedstrijd konden beginnen. De wedstrijd begon wat stroef en enkele kansen gingen er aan beide kanten niet in. In de hele eerste helft werd er dus niet gescoord, waardoor de teams met een stand van 0-0 de rust in gingen. Zowel Spandersbosch als HVM mochten zich klaar gaan maken voor een spannende tweede helft.

Na de rust kwam er nieuwe energie in, want de tweede helft is voor Mijdrecht altijd de betere helft. De 1-0 viel gelukkig snel, dit via een rebound na een goed schot op goal. Dit gaf de dames vleugels, waardoor niet veel later ook de 2-0 en 3-0 vielen. Hierna werd het nog even spannend, want Spandersbosch wist ineens terug te komen door de 3-1 te maken. Vlak daarna kregen ze nog een kans, maar deze wisten ze niet te benutten. Dit zorgde ervoor dat HVM hun voorsprong nog verder kon vergroten, wat ze uiteindelijk naar een eindstand van 4-1 heeft gebracht. Niet te verwarren met de 5-1 op het scoreboard, want dat was een foutjeā€¦ Ze hebben uiteindelijk een super wedstrijd neergezet, waarin ze voornamelijk in de tweede helft hebben laten zien dat ze thuishoren in de derde klasse! Vanwege deze winstpartij zijn ze door naar de vierde ronde van de Silver Cup. Deze wordt gespeeld tegen Hoorn op 11 november a.s. op eigen veld. Houd deze datum dus vooral vrij, zodat ze weer op net zoveel en net zo enthousiast publiek kunnen rekenen als afgelopen vrijdag!