TC

Dames 1 Silvercup

Nieuws afbeelding 8-10-2022
Afgelopen vrijdagavond mocht HVM Dames 1 samen met de vaste support van de heren hun tweede Silver Cup wedstrijd spelen op Abcoude. Een team dat niet geheel onbekend is, want afgelopen seizoen werd er al een oefenwedstrijd tegen hen gespeeld. De wedstrijd begon wat onrustig, maar desondanks begonnen de dames vol energie aan de wedstrijd. Na het fluitsignaal werden de dames al gauw onder druk gezet, wat resulteerde in kansen voor Abcoude. Deze wisten zij in het eerste kwart al te benutten waardoor ze op een 1-0 voorsprong kwamen. Aan de supporters van Mijdrecht lag het niet, want die bleven de meiden vol goede moed aanmoedigen!

Na de rust kwam er weer nieuwe energie in, waardoor HVM een corner wisten te behalen. Deze wisten zij te benutten door een goede slag, waardoor zij in het derde kwart weer gelijk kwamen te staan. Ondertussen steeg de spanning tijdens de wedstrijd en een aantal kansen voor Abcoude volgden, maar deze gingen er allemaal niet in. Het fluitsignaal ging en de wedstrijd eindigde in een 1-1 eindstand, met als gevolg shoot-outs!

HVM had de eer om te beginnen en deze wisten zij gelijk te benutten, 0-1. Vervolgens werd er een aantal keer niet gescoord en na wat dubieuze beslissingen eindigde de eerste ronde van de shoot-outs wederom in een 1-1 gelijkspel. Tijdens de tweede ronde van de shoot-outs speel je ‘sudden death’, de rollen werden omgedraaid en dit keer mocht Abcoude beginnen. Deze wisten zij wederom niet te scoren, want de topkeeper van HVM wist dit te voorkomen. Het lot lag nu dus in de eigen handen van de dames. De shoot-out werd genomen en gescoord met als gevolg winst voor de dames uit Mijdrecht! Zo hebben zij na een lastige wedstrijd de winst alsnog kunnen binnen slepen en de vaste support tevreden kunnen stellen. Ook dit keer was ‘vandaag is rood’ weer op het veld te horen! Over twee weken speelt HVM Dames 1 de volgende ronde en dan hopelijk op eigen veld!