Hockey: Vitaal/Walking Hockey

Bij HVM kennen we al heel lang de "Trimmers” en dat is al jaren een groot succes. Maar er is meer te doen, want bewegen is ontzettend belangrijk.

In samenwerking met de Gemeente De Ronde Venen is in maart 2019 "Walking Hockey” opgezet om mannen en vrouwen vanaf 50 jaar actief te krijgen. Op woensdag 13 maart om 20:00 vond de eerste training plaats onder begeleiding van Lisanne de Roever bij HVM (Proostdijstraat 41). Zij is haar carrière gestart bij HVM en heeft zelfs op de Olympische Spelen meegedaan. Sinds juni 2020 is "Walking Hockey” omgedoopt tot Vitaal Hockey.

De vitaalgroep heeft een mix van mannen en vrouwen. Er wordt gespeeld op een kunstgrasveld. Niemand is te oud om mee te doen. De sport kan op elk inspanningsniveau worden gespeeld zodat iedereen mee kan doen. Het is een veilige sport en hockey ervaring is zeker niet nodig.

Sticks zijn beschikbaar op de club, maar neem wel sportschoenen mee.

De training wordt gegeven door een groep ervaren en enthousiaste HVM leden, onder leiding van de hoofdtrainer en een aantal wisselende begeleiders. Na wat lichte oefeningen voor de warming-up gaan we aan de slag met de bal en de stick.

Wil je meedoen of twijfel je nog, neem dan even contact op met [email protected] en we wijzen je door naar de coördinator van de vitaalgroep.