Hockey: Zaalhockey

HVM Zaalhockeybeleid

Uitgangspunt voor het HVM jeugdbeleid met betrekking tot zaalhockey is de opvatting dat zaalhockey de technische en tactische ontwikkeling van jeugdhockeyspelers op het veld kan ondersteunen. Zaalhockey biedt de spelers in jeugdteams van HVM veel spelplezier en biedt hen een sportief en serieus alternatief tijdens de winterstop.

1. Volgens HVM is de technische ontwikkeling van met name de jonge spelers het meest gebaat bij zaalhockey. Voor deze reden, worden alle teams waarvoor een competitie georganiseerd is, gestimuleerd om deel te nemen. HVM stelt zaalhockey niet verplicht maar moedigt alle jeugdspelers zich intern in te schrijven voor zaalhockey. Dit zal plaatsvinden via de mail begin september.

2. Op basis hiervan zullen teams van 10 tot 12 spelers worden samen gesteld om leden zoveel mogelijk ervaring te geven in de zaal.

3. Als pilot dit jaar zullen we combi-teams samenstellen MA12, MB12, MC12, MD12, JA12, JB12, JC12 en bij voldoende animo ook MB34, MC34 etc. Deze teams worden gevormd door de niet geselecteerde spelers uit het eerste team, samen met geselecteerde/beste spelers uit het tweede team of uit het eerste team van een niveau lager, maar niet in de D.

Deze teams zullen bekend gemaakt worden tegen eind oktober.

4. Deze teams zullen worden ingeschreven in de districtszaalhockey-competitie welke plaatsvindt van december tot februari, in de winterstop. Kosten EUR 285,- per team.

5. Zaalteams die geen eigen Coach, Manager en Scheidsrechter hebben aangewezen voordat de Perzische Markt gehouden wordt (+/-3e week oktober) zullen uit te competitie worden getrokken.

6. De zaalhockeycontributie wordt in november geïnd, informatie over de contributie voor het seizoen 2013/2014 vind je op de pagina Over HVM > Lidmaatschap > Informatie.

7. Als pilot in 2013-2014 willen we zaaltrainingen bieden aan alle Funkeys, Benjamins en E-tjes die niet aan de districtszaalhockeycompetitie deelnemen, af te sluiten met een mini competitie voordat de veldcompetitie wordt hervat, mits de bemensing en financiële middelen beschikbaar zijn.

Zaalhockey training (2013-2014):

Het streven is ieder team 4 of 5 trainingen te bieden in de zaal. De verwachting is om deze in te vullen als volgt in De Phoenix:

o 11 x maandag van 16:30 – 18:30 (jeugd)

o 8 x woensdag van 21:00 tot 23:00 (senioren)

o 11 x vrijdag van 16:00 – 19:00 (jeugd)

o 3 x vrijdag van 19:00 – 22:00 (jeugd)

Zaalhockey voor mini’s – alle leden tot 2e jaars-E leeftijd

o Als pilot in 2013-2014 willen we zaaltrainingen bieden aan alle Funkey’s, benjamins en 1e jaar E-tjes.

o Een aantal trainingen in De Phoenix op woensdag middag tussen 15:00 en 17:00 vanaf januari tot de voorjaarsvakantie.

o Deze trainingen willen we afsluiten met een mini competitie op de eerste zondag in maart.

o Alleen als er voldoende mensen en financiële middelen beschikbaar zijn.

o Eventuele aanvullende contributie (± € 10) wordt geïnd in januari met de tweede contributie termijn.

o Leden kunnen zich hiervoor inschrijven via de mail.